
Abstra wreszcie na plusie! Ile w tym roku zarobiła popularna grupa?
Pisząc o wciąż jednej z najbardziej popularnych grup na polskim YouTubie, dziwne może się wydawać stwierdzenie, że wreszcie coś zarobili. W końcu Abstra ma już strukturę poważnej firmy, dużych inwestorów i profesjonalnych doradców.
Żeby więc wyjaśnić, dlaczego to takie zaskakujące, musimy cofnąć się w czasie kilka miesięcy. We wrześniu zeszłego roku Sylwester Wardęga wydał materiał, w którym analizuje raporty finansowe grupy Abstra. Te od kilku lat były ujemne i według nich cała firma traciła i to nie grosze, a nie raz nawet grube miliony. Pomimo takiego stanu rzeczy Abstra prężnie działali, a ich CEO, Olek Wandzel zapewniał, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Trudno było w to uwierzyć, widząc milionowe straty, ale widocznie biznesmen wiedział, co mówi, bo już za ten rok mógł się pochwalić dodatnim bilansem prowadzonej przez siebie grupy.

Nie są to zyski takich rozmiarów, jak wcześniejsze straty, ale prawie pół miliona złotych nie można też nazwać małymi pieniędzmi. Poza tym wydaje się, że to i tak najmniejszy z nadchodzących zysków, ponieważ Wandzel w rozmowie z Arturem Kurasińskim zaznacza, że takie przychody udało się uzyskać dzięki zmianie modelu biznesowego. Grupa zdecydowała się bowiem zrezygnować z kilku kanałów własnych, za które do tej pory odpowiadała, a skupiła się na zakładaniu i prowadzeniu tych dedykowanych konkretnym inwestorom. Na takiej zasadzie działają chociażby „Jak to robić” czy „To już dziś”. Podobnie zrobiono zresztą z podcastami.
Jak możecie zauważyć, Abstra dawno przestało być grupą znajomych spontanicznie wpadających na kolejne pomysły na filmiki. Każda działanie jest tutaj przekalkulowane i nastawione przede wszystkim na zysk, co jak widać, procentuje.
fot. kadr z filmiku „PRZYSZŁOŚĆ TEGO KANAŁU…”, YouTube.com/AbstrachujeTV