
Beyoncé w kolaboracji z Adidasem. Wokalistka wyda własne buty
Muzycy od dawna nie zarabiają już tylko na samym tworzeniu brzmień. Artyści łapią się innych branży, w które mogą zainwestować pieniądze. Chyba najbardziej popularnym pośród dodatkowych biznesów jest ten odzieżowy. Zdecydowała się na niego Beyoncé, która jakiś czas temu założyła własną markę Ivy Park, a teraz weszła z nią w kolaborację z gigantem w tej branży – Adidasem.
Współpraca została ogłoszona za pomocą zgrabnego spotu, na którym zaprezentowane są modele, które wejdą w skład wyjątkowej kolekcji. Liczba mnoga nie jest użyta omyłkowo, ponieważ Beyonce nie udzieliła się przy tworzeniu tylko jednego modelu, ale aż trzech. Nowe wcielenie, inspirowane Ivy Park dostaną Ultraboosty, Nite Joggery i Sleek Super. Poza ciekawymi kolorystykami, modele będą różnić się od podstawowych wersji kilkoma ciekawymi elementami. Buty otrzymały sznurowadło na zapiętku. Dodatkowo, dwa pierwsze ze wspomnianych modeli będą miały specjalne ściągacze, zamiast tradycyjnych sznurówek.
Współpraca Beyonce z Adidasem, choć na pewno głośna, nie jest przełomowa. Marka działa wraz z różnymi artystami od ponad trzech dekad. Już pod koniec lat osiemdziesiątych kolaborowała z hip-hopowym kolektywem Run-DMC. Później, na przestrzeni lat, swoje modele wydawali chociażby Snoop Dogg, Pharell Williams czy przede wszystkim Kanye West. Ye stworzył dla Adidasa wiele modeli z kolekcji Yeezy, które zrobiły furorę na całym świecie. Tylko w 2019 roku przychód z nich, oszacowany przez Forbes, miał osiągnąć wartość 1.5 miliarda dolarów. Czy współpraca z Beyonce będzie równie owocna? Obie strony na pewno mają na to nadzieję, ale o powtórzenie sukcesu samozwańczego, najlepszego artysty w historii będzie ciężko.
fot. kadr z filmu „adidas x IVY PARK”, YouTube.com/Beyonce