Lifestyle

Billboard będzie uwzględniał odtworzenia z Facebooka! Dlaczego to ważne?

Michał Szyndler -
billboard
billboard
Lifestyle - - Dodane przez Michał Szyndler

Billboard będzie uwzględniał odtworzenia z Facebooka! Dlaczego to ważne?

O notowaniach „Billboardu” słyszał chyba każdy. Nawet jeżeli ktoś nie interesuje się listami, rankingami i wyświetleniami, to przyzna, że nazwa amerykańskiego tygodnika brzmi znajomo. Pojawienie się utworu na ich liście jest imponującym osiągnięciem. Niedawno Billboard zapowiedział znaczące zmiany. W tworzeniach list rankingowych będzie brał pod uwagę również wyświetlenia z Facebooka.

Szybki przegląd ostatniego tygodnia: pierwsze miejsce, bez zmian, zajmuje utwór „Drivers License” Olivii Rodrigo. W zestawieniu utrzymuje się już siedem tygodni. Tuż za nim kawałki, które od ostatniego notowania awansowały o kilka pozycji. Mowa o „Up” Cardi B i „Go Crazy” Chrisa Browna i Young Thuga.

Tak wygląda zestawienie Hot 100. Dotychczas listy rankingowe „Billboardu” powstawały w oparciu o trzy kryteria: słuchalność w rozgłośniach radiowych, wyniki sprzedaży oraz liczbę odtworzeni w serwisach streamingowych. Od 27 marca w tworzeniu list rankingowych Billboard ma brać pod uwagę również wyświetlenia utworów z Facebooka. Dane z rankingów będą obejmowały utwory opublikowane po 1 sierpnia 2020 roku. Zostaną uwzględnione m. in. przy tworzeniu list: Billboard Hot 100, Billboard 200, Bliiboard Global 200.

Nie są to oczywiście przypadkowe utwory, muszą one pochodzić z oficjalnej dystrybucji. Co więcej, aktywność słuchaczy będzie zbierana jedynie na terenie Stanów Zjednoczonych. W rozmowie z Billboardem, Tamara Hrivnak, dyrektor Facebooka ds. Rozwoju Muzycznego i Partnerstw uważa, że to „krok w dobrym kierunku” i dodaje, że „artyści zasługują na uznanie na listach przebojów”.

Co z TikTokiem?

Możemy oczywiście żartować z TikToka, ale jako redakcja od dawna podkreślamy, że wywiera on istotny wpływ na przemysł muzyczny, i że nie można go bagatelizować. Nawet jeżeli nie podobają nam się skrojone pod TikToka kawałki, ich chwytliwe melodie i ogólny trend, żeby były jak najlepszymi „earwormami” to nie możemy zaprzeczyć, że w ostatnim czasie wywierają one coraz większy wpływ na to, co dzieje się również w hip-hopie.

Dołączenie odtworzeń z Facebooka do notowań Billboardu jest znakiem, że użytkownicy ciągle walczą z nowymi technologiami o to, kto do kogo będzie musiał się dostosować. Raz to media odpowiadają naszym potrzebom, a innym razem to my będziemy musimy dostosować się do nich. Tak było i tym razem. Liczba odtworzeń generowanych na Facebooku była tak duża, że jej pomijanie byłoby krzywdzące dla artystów. I choć wiadomo, że TikTok opiera się na prezentowaniu krótkich materiałów opatrzonych muzyką, kiedyś będzie trzeba pomyśleć o tym, jak właściwie „zmierzyć” to, co się na nim dzieje.

fot. The Weeknd – Blinding Lights (Chromatics Remix Music Video), YouTube.com/TheWeekend

Zostaw komentarz

Udostępnij
Lifestyle
„CZELUŚĆ W6” nadchodzi wielkimi krokami
czelusc loyal

Dokładnie za tydzień, czyli 12 marca, odbędzie się premiera szóstego woluminu legendarnej składanki muzyki elektronicznej wydawanej przez label CZELUŚĆ. Na 15 numerach usłyszymy 16 artystów, z Polski i nie tylko.

Lifestyle
Dlaczego nie możesz spać jutro o 5.00 nad ranem?
Błachowicz

Rozumiem, jest sobota. Pewnie wszyscy mieliście ciężki tydzień, więc macie idealną okazję do tego, by dziś elegancko się wyspać. O 5.00 nad ranem na pewno chcieliście już sobie słodko drzemać, nawet jeśli na dziś przewidziana jest jakaś imprezka. Ale już Wam tłumaczę, dlaczego po prostu nie możecie tego zrobić.