News

Cardi B: pierwsza kobieta na AVN Awards

Anna Cecocho -
Cardi B
Cardi B
News - - Dodane przez Anna Cecocho

Cardi B: pierwsza kobieta na AVN Awards

Cardi ciągle zaskakuje nas czymś nowym. Niedawno została rezydentką nowego klubu w Las Vegas, a teraz – jako pierwsza kobieta w historii [!] – wystąpiła na rozdaniu nagród AVN Awards.

Adult Video News Awards to odpowiednik Oscarów, tylko że przyznawany filmom dla dorosłych. W całej historii istnienia tej gali żadna kobieta nie wystąpiła na niej na żywo. Wszystko zmieniło się w tym roku za sprawą Cardi B. Raperka wykonała na scenie m.in. ”Bodak Yellow”, ”She Bad” i ”Bickenhead”.

Sama Cardi podczas swojego występu przyznała przed publicznością, że jest bardziej podekscytowana nagrodami dla porn-biznesu, niż Grammy. Dodała, że sama nie wie dlaczego. Pomijając fakt, że nadal mówimy tu o AVN Awards, to w pewnym sensie historia tworzy się na naszych oczach. 36 lat czekaliśmy na pierwszy kobiecy występ na tej gali. Może Cardi B nie jest jeszcze jak Missy Elliot, która dołączyła do elitarnego grona Songwriters Hall of Fame, ale mimo wszystko, w jakiś sposób zmieniła historię.

Fot. z filmu ”Jimmy Interviews, Cardi B” [youtube]

Zostaw komentarz

Udostępnij
Streetwear
Gucci w walce o równość płci

Wzrost społecznej wrażliwości na kwestię nierówności między płciami rośnie. Prócz inicjatyw oddolnych, w sprawę angażują się oczywiście także ci najwięksi, pokroju Facebooka, Melindy i Billa Gatesów czy Apple. Domy mody były aktywne na tym polu od zawsze. Tyczy się to także (a może zwłaszcza) włoskiego Gucci, który rozpoczął właśnie nowy rozdział swojej kampanii.

Najnowsza społeczna akcja Gucci to część projektu Chime For Change, zainicjowanego w 2013 roku przez dyrektora kreatywnego marki, Alessandro Michele. Cele? Zwalczanie nierówności płciowych, zwrócenie uwagi społeczeństwa na problem dyskryminacji kobiet i walka ze stereotypami. Wsparcia włoskiemu domowi mody udziela m.in. Fundacja Keringa, Facebook oraz celebryci pokroju Beyoncé i Salmy Hayek.

Akcja, nosząca nazwę ,,To Gather Together”, opera się na stworzeniu ulicznych murali w centrach najważniejszych miast świata – m.in. Londynu, Hongkongu, Nowego Jorku, Tajwanu i Mediolanu. Prace, powstałe przy udziale włoskiego przedstawiciela street artu, MP5, prezentują częściowo zakryte ludzkie sylwetki, w zamyśle mające pokazać, że różnice płciowe stanowią głównie ,,elementy” przysłonięte paskami.

Same murale to nie wszystko. Do sprzedaży trafiło także wydanie zine’a ,,Chime”, w całości poświęcone nierównościom płciowym. Jego główny punkt stanowią wypowiedzi osób, którym leży na sercu kwestia równości lub doświadczyły dyskryminacji. W środku znajdziemy m.in. krótki esej multiinstrumentalistki, występującej pod pseudonimem Gola, opowiadającej o swoim dzieciństwie w Iranie, podczas którego ścięła włosy, by udawać chłopca i obejść zakazy i nakazy narzucane kobietom, takie jak noszenie Hijabu. Darmową wersję magazynu znajdziecie pod tym linkiem.

Rozmach, z jakim Gucci organizuje swoje społeczne kampanie, zdecydowanie zasługuje na uznanie. Nie ogranicza się do pustych deklaracji, wzorem wielu przedsiębiorstw, dla których ,,równość” to głównie zabieg marketingowy. Obserwujemy szereg dobrze zorganizowanych i realizowanych od lat działań, mających wywrzeć możliwie jak największy wpływ na społeczeństwo. Kibicujemy.

Highsnobiety/Gucci/Chime for Change

Zostaw komentarz

Streetwear
Najładniejsze czarne Ultra Boosty? Jest pewien haczyk…

… który sprawi, że wielu z nas będzie musiało obejść się smakiem. Wieść o wydaniu kolorystyki ,,Triple Black” z nowymi, złotymi akcentami rozeszła się błyskawicznie. Szkoda tylko, że niewiele osób będzie miało okazję założyć je na nogi.

Technicznie to wciąż te same, uwielbiane przez rzesze sneakerheadów, Ultra Boosty w czarnej kolorystyce i z podeszwą Continentala. Największą uwagę przykuwa jednak drobny detal – napis ,,Ultra Boost” w złotym kolorze. Takie połączenie idealnie współgra wizualnie z modelem, a spore grono jego fanów już przygotowywało się do oficjalnego dropu. I teraz smutny fakt – Adidas nową odsłonę sprezentuje wyłącznie w damskiej rozmiarówce (do rozmiaru 42 EU).

Jeśli się łapiecie – para pojawi się u wybranych sprzedawców i na oficjalnej stronie Adidasa pierwszego marca, w standardowej cenie 749 zł.

Przy okazji – sprawdźcie UB stworzone przy współpracy z Undefeated, specjalnie na Dzień Niepodległości USA.

fot. Adidas

Zostaw komentarz