News

Eminem udowadnia: król jest tylko jeden

Izabela Smolińska -
News - - Dodane przez Izabela Smolińska

Eminem udowadnia: król jest tylko jeden

Koniec roku to zawsze czas podsumowań i zestawień. Najnowsze – podsumowanie 2018 – jest wyjątkowo satysfakcjonujące dla Eminema. Z imponującą liczbą 755 tysięcy sprzedanych płyt (chodzi tu o same wydane kopie, bez streamingu), raper stał się niekwestionowanym liderem rynku za Oceanem. Pokonał nawet najpopularniejszy obecnie na świecie boysband BTS.

Co więcej, gdyby nie Eminem, w pierwszej dziesiątce zestawienia, o którego przygotowanie pokusił się portal BuzzAngle Music, w ogóle zabrakłoby raperów. Kolejny z nich – Drake – uplasował się dopiero na 16. miejscu. Sukces Eminema tym bardziej może satysfakcjonować, że jego najnowszy krążek – „Kamikaze” – pojawił się na rynku niespodziewanie, bez wcześniejszych zapowiedzi. Nieco na otarcie łez Drake zakrólował natomiast w innym rankingu. Top Artists By Total Consumption brał pod uwagę wszystkie formy sprzedaży, uwzględniając również streaming. To zapewniło zwycięstwo właśnie Drake’owi.

Drugie miejsce na liście BuzzAngle Music z ilością 600 tysięcy sprzedanych egzemplarzy zajął najpopularniejszy obecnie boysband na świecie, czyli BTS, a trzecie Chris Stapleton. Sprzedali odpowiednio 603 i 577 tysięcy kopii.

Dodajmy jeszcze, że sukces Eminema w Stanach to nie jego jedyny powód do zadowolenia. Raper triumfy święci również w Europie. Kamikaze okazał się być prawdziwym królem wielkiej Brytanii, zajmując pierwsze miejsca na najpopularniejszych listach przebojów na Wyspach.

Zostaw komentarz

Udostępnij
Streetwear
Rok 2018 dla Air Jordan w liczbach

Ostatnie 12 miesięcy minęło pod znakiem głośnych premier sneakersów sygnowanych logo Jumpmana. Dużą rolę odegrało tu skupienie się na Air Jordan 1, legendarnym koszykarskim modelu, zajmującym najwyższe miejsce w portfolio sportowego giganta. Oto statystyki, ukazujące efekty pracy projektantów.

Podsumowaniem ubiegłego roku zajęli się twórcy aplikacji J23, informującej o datach premier poszczególnych wydań Air Jordan. Według nich, w 2018 roku doczekaliśmy się w sumie 184 par – 139 z nich ukazało się w męskiej rozmiarówce, 35 w żeńskiej i 10 w dziecięcej.

Łączna wartość – licząc po cenach sklepowych – wszystkich par wynosi 32 800 dolarów, co w przeliczeniu daje około 123 tysiące złotych. Najdroższy okazał się być model Air Jordan 6, wydany z okazji Chińskiego Nowego Roku. Za wersję “CNY” w dniu premiery przyszło nam zapłacić 250 dolarów.


Air Jordan 6 “CNY” fot. NIKE

Do projektów, które zwróciły największą uwagę świata sneakerheadów należą m.in. kolaboracje z Levis na modelu Air Jordan 4, dwie pary Air Jordan 1 – “White” i “UNC” powstałe we współpracy z Off-White, sylwetka z fabrycznym efektem zużycia od Nigela Sylvestra i grudniowa premiera dwóch kolorystyk jedynek, wydanych wspólnie z amerykańskim Union.

Finansowo Air Jordan zdaje się mieć lepiej niż kiedykolwiek i nic nie wskazuje, by miało się to szybko zmienić. Na horyzoncie kolejne premiery, w tym mocno wyczekiwane Air Jordan 4 i Air Jordan 1, sygnowane nazwiskiem Travisa Scotta.

j23app.com

Zostaw komentarz