
Animowana Grande i roztańczony Gambino: Google i Apple gotowe do Grammys
Grammy Awards już dzisiaj, ale na promocję we współpracy z nominowanymi artystami nigdy nie jest za późno. Z takiego założenia wyszły firmy Apple i Google, tworząc na swoich urządzeniach interaktywnych muzyków.
Zacznijmy od brandu z jabłkiem. Apple Music, przygotowując się na Grammy Awards, opublikowało serię nowych reklam. Są to klipy muzyczne, zawierające animowane wersje Ariany Grande, Khalida i zespołu Florida Georgia Line. Wszyscy artyści są w nich zaprezentowani jako emotikony o nazwie „Memoji”.
Każdy klip to osobny teledysk do poszczególnych muzyków. Apple dodaje, że „Memoji” są profesjonalnie animowane. Innymi słowy – nie zostały utworzone przy użyciu zwykłego programu w iPhonie.
Oprócz samych reklamo-klipów, Apple wykupił również billboardy w okolicach Los Angeles. Na nich znalazły się nie tylko „Memoji” wspomnianych wcześniej artystów, ale również innych nominowanych do nagrody Grammy. W ubiegłym roku promocja Apple Grammy zawierała animowane synchronizacje ust z Childishem Gambino i Migosami. W tym roku firma postarała się o większy rozmach.
Co na to Google? Nie zostało w tyle. Jego odłam – Google Pixel – zaprezentował swoje własne „Playmoji” z udziałem Childisha Gambino. Animowany artysta w nowej reklamie Google prezentuje swoje ruchy taneczne. Zamysł jest taki, że właściciele Google Pixel mogą teraz umieścić interaktywnego „Gambino Playmoji” na swoich zdjęciach lub filmach, a ten zareaguje na mimikę użytkownika oraz zatańczy w trzech choreografiach: „Redbone”, „Summertime Magic” i „This Is America.” Aby zapewnić, że ruchy, które zobaczą użytkownicy, będą jak najbardziej autentyczne, Google specjalnie przy tym przedsięwzięciu podjęło współpracę z choreografem Gambino.
Widać, Grammy wywołuje spore emocje nie tylko w przemyśle muzycznym, ale również w sektorze technologii.
Fot. z klipu „Apple Music – Khalid + Memoji” [youtube]