Felieton,Hip Hop

RapGame, rapowy teleturniej Pumy, mógłby odnieść sukces, gdyby hip-hop traktowany był poważnie

Klementyna Szczuka -
Felieton,Hip Hop - - Dodane przez Klementyna Szczuka

RapGame, rapowy teleturniej Pumy, mógłby odnieść sukces, gdyby hip-hop traktowany był poważnie

Jakiś czas temu napisaliśmy, że wielkie marki potrafią dobrze wydawać pieniądze. Michał Szyndler przybliżył projekty reklamowe, na które warto zwrócić uwagę, bo jakby nie patrzeć, przy okazji przyczyniają się do promocji kultury hip-hopowej. W tym kierunku poszła teraz także Puma, ale RapGame to z perspektywy fanów rapu inicjatywa o niewykorzystanym potencjale.

Pierwszy z trzech odcinków miał premierę w piątek (2 października) na Facebooku marki (o TU) i kanale PopkillerTV. W trwającym ponad 11 minut teleturnieju prowadzonym przez Piotra Roguckiego wystąpili PlanBe i Otsochodzi. Niedługo zmierzyć mają się ze sobą także Sarius i Deemz (16 października) oraz Qry i Trill Pem (21 października). Zasady są proste: w trakcie trzech tematycznych rund (muzyka, rekordy i różne) raperzy muszą wykazać się refleksem, aby wcisnąć przycisk przed swoim przeciwnikiem, a później wybrać poprawną odpowiedź na zadane wcześniej pytanie. Format, jak piszą autorzy, ma przenieść nas o 20 lat wstecz i przywrócić pamięć o wydarzeniach oraz zjawiskach związanych z początkami internetu. Jest to bowiem reklama nowego modelu butów z serii RS – RS-2K Internet Exploring, który stylistycznie nawiązuje do wczesnych lat ’00.

PUMA RS-2K Internet Exploring – kolorystyka w cyfrowym wymiarze. Viki Gabor

Gepostet von PUMA am Montag, 28. September 2020

Teleturniej prowadzony jest w niby luźnej atmosferze, a rozgrywka ma trzymać widza w napięciu. Tych obu rzeczy jednak tu brakuje, być może ze względu na niejako parodiowy charakter materiału. Ponadto pytania w większości przypadków zmuszają Otso i Planka do zwyczajnego zgadywania, więc ich zaangażowanie wydaje się mniejsze, niż by mogło być. Wprawdzie rozpiętość skrzydeł dorosłego sokoła uznać można za zabawne mrugnięcie okiem do polskiej sceny, ale już to, co jest stolicą Afrika Bambaataa… nieśmieszny żart. Bardziej też niż rekord w rzucie telefonem interesujące są informacje takie, jak rok wynalezienia auto-tune’a. Dobrze byłoby przekonać się, jak dużą wiedzę na temat swojej pasji posiadają raperzy. Przecież zapytać można byłoby choćby o wydarzenia z historii polskiego i zagranicznego hip-hopu właśnie z przełomu lat 90. i 00., wiedzę teoretyczną czy linijki, kawałki i albumy z tamtego okresu uznawane za klasyczne. To byłoby wyzwanie i każdemu z uczestników zależałoby, aby wypaść jak najlepiej.

Podobne show na naszej scenie już mamy. Miesiąc temu Rapnews ruszyło z Rapgrą, czyli teleturniejem online, w trakcie którego sprawdzić mogą się widzowie. Kiedy dodzwonią się do studia, otrzymują zestaw 10 pytań dotyczących polskiego rapu. Przewidziane są oczywiście nagrody. Tego typu konkurs dla raperów przyciągnąłby publiczność, gdyby zorganizowany był zupełnie na poważnie, a w roli prowadzącego obsadzono by kogoś ze środowiska tak, jak miało to miejsce na gali Popkillerów.

fot. kadr z „Otsochodzi vs PlanBe | RapGame by PUMA”, YouTube.com/PopkillerTV

Zostaw komentarz

Udostępnij
Hip Hop,News
Tyga kolejną gwiazdą na OnlyFans. Czy to na pewno dobry ruch?
Tyga - Taste (Official Video) ft. Offset

Żyjemy w czasach, w których muzyka przestaje zarobkowo satysfakcjonować artystów, więc ci zaczynają chwytać się różnych social mediów, by wyciągnąć z nich trochę pieniędzy. W.E.N.Ę. można teraz określić przecież równie dobrze Instagramerem, co raperem, a Jason Derulo bardziej skupia się na TikToku, niż nowych kawałkach. Jest też Tyga, który poszedł o krok dalej...