News,Streetwear

Supreme Italia i Samsung: współpracy jednak nie będzie

Filip Kowalski-Ocneanu -
News,Streetwear - - Dodane przez Filip Kowalski-Ocneanu

Supreme Italia i Samsung: współpracy jednak nie będzie

Na początku grudnia zeszłego roku bardzo głośno było na temat świeżo ogłoszonej kolaboracji koreańskiego koncernu elektronicznego Samsung z firmą Supreme Italia. Współpraca ta została właśnie zakończona. 

Marki Supreme Italia nie można mylić z Supreme USA, czyli tą oficjalną. To nic innego jak firma sprzedająca tak zwane „legalne podróbki”. Jak to możliwe? Ano tak, że oficjalne Supreme nie ma patentu na swoje logo [!]. Niewiarygodne? A jadnak. Spowodowane jest to m.in. samym znaczeniem słowa „Supreme” – nie da się zarejestrować np. firmy o nazwie „najlepszy”, nikt nie ma monopolu na nazywanie się najlepszą marką. Dodatkowo, według orzeczeń sądowych, logo Supreme nie ma też żadnego aspektu wyróżniającego – nie przedstawia nic charakterystycznego dla marki. Ostatnim argumentem jest, że to nie Supreme wymyśliła estetykę czerwonego tła i białego fontu – pierwsza była Barbara Kruger, która zaczęła używać jej już w latach 80-tych.

Po co patent? Bez niego, w nieograniczonych ilościach, mogą powstawać twory takie jak wspomniana już Supreme Italia, czy Supreme Spain. Mimo, że kopiują one z amerykańskiego Supa, w świetle prawa stanowią samodzielne marki i ich działań (a raczej pochodzących z nich wytworów) nie można uznać za plagiat. 

Na tej kanwie współpracę podjęły Samsung i Supreme Italia. Jednakże, tuż po tym, jak na konferencji prasowej oficjalnie ogłoszono kolaborację, na elektronicznego giganta spadła fala krytyki. Momentalnie zareagowała też Supreme USA, która 10 grudnia, w oficjalnym oświadczeniu, zaprzeczyła jakiejkolwiek współpracy z Samsungiem w przeszłości i teraźniejszości, a także – wykluczyła ją na najbliższą przyszłość. 

fot. story z instagrama Supreme New York

Na to z kolei błyskawicznie odpowiedział Samsung. 11 grudnia na Weibo (chiński portal społecznościowy) dodał oficjalne oświadczenie, w którym napisał, że współpraca z Supreme Italia została ponownie przeanalizowana. Koncern przeprosił też za wszystkie spowodowane nią kontrowersje.

Dwa dni temu Endgadget przetłumaczył kolejne oświadczenie znalezione na Weibo. Wynika z niego, że współpraca między Samsungiem a Supreme Italia oficjalnie została zakończona i nie przyniesie żadnych owoców. Brzmi ono następująco: 

„Samsung Electronics had previously mentioned a collaboration with Supreme Italia at the Galaxy A8s China launch event on December 10th, Samsung Electronics has now decided to terminate this collaboration.”

My, z naszej strony, cieszymy się, że ten kiepski projekt został zakończony i mamy nadzieję że Samsung w przyszłości ostrożniej będzie dobierał partnerów do kolaboracji, zwłaszcza że ma już na swoim koncie bardzo ciekawe współprace z markami streetwearowymi, jak np. ta z Axelem Arigato

fot. Samsung China

Zostaw komentarz

Udostępnij
Felieton,News
Pomiędzy Quebo a Taco są Boysi: znamy gusta współczesnych nastolatków

Niedawno z dumą informowaliśmy Was, że polska muzyka rapem stoi. Okazuje się, że owszem, ale znowu nie aż tak do końca. Najlepsi z tej muzycznej gałęzi musieli nieco ścieśnić się na scenie, żeby zrobić miejsce m.in… gwiazdom disco polo. Sad, but true. 

Felieton,Hip Hop,News
Tylko dla wtajemniczonych… LSO wypuściło płytę!

Liryka Składu Ostródzkiego to prawdopodobnie najbardziej tajemniczy i nieobliczalny zespół hip-hopowy w Polsce. Przez lata obecni wyłącznie w internecie - teraz wydali płytę!