Hip Hop,News

Szymi Szyms – z nowym singlem w mainstream?

Patryk Grzybicki -
Hip Hop,News - - Dodane przez Patryk Grzybicki

Szymi Szyms – z nowym singlem w mainstream?

Szymi Szyms to młody, bardzo utalentowany raper, który niedawno wkroczył w szeregi QueQuality. Część z Was może go nie kojarzyć, a część może znać na pamieć jego numery i to niekoniecznie te najnowsze. Pamiętam jego starsze kawałki, takie jak „Czysta wódka” czy „Demyt”, które już wtedy zrobiły na mnie ogromne wrażenie, a poziom jego numerów z każdym kawałkiem rośnie.

Szyms wraz ze swoją ekipą tworzą „indahouse” i na tym kanale znajduje się naprawdę ogrom bardzo dobrej muzyki! Jeśli chodzi typowo o Szymiego Szymsa, to znalazł się on już kilka razy w akcji SB Starter. Były tu utwory „Himalaya”, „21”, „Sushi” czy „Globetrotter”, na którym gościnnie udzielił się Teabe. Ponadto Szyms gościł też ze swoimi utworami na kanale wymienionej już SB Maffiji, HHNS Label (udzielił się również wraz z OsaKą w numerze „Piri Piri” na wydanym HHNS Mixtape, który był dołączany do płyty QueQuality – „Untitled 01”) oraz gościnnie w utworach na płytach miedzy innymi ReTo, czy Filipka.

Ten młody raper charakteryzuje się specjalnym, lekko agresywnym flow, dobrymi tekstami, które zawierają w sobie masę przekazu oraz świetnym wyczuciem i dostostosowaniem się do bitu. Jest to naprawdę jeden z nielicznych, młodych twórców, który potrafi przekazać treść w bardzo ciekawy sposób, który nie tylko opowiada, ale też brzmi.

Ostatnio na kanał QueQuality wleciał utwór Szymiego Szymsa „Oxymoron”, który jest pierwszym singlem zapowiadającym jego nadchodzący album „TOKIO HOTEL”. Będzie on wydany nakładem QueQuality, a wersja preorderowa jest już dostępna do kupienia wraz z dodatkowym mixtape „HOTEL INDAHOUSE”. Jeśli chodzi o singiel jest to bardzo dobry, agresywny numer o wartościach Szymsa, jednocześnie przedstawiający jego odczucia, wartości, emocje. Wydaje mi się, że warto sprawdzić nie tylko ten numer, ale także inne, starsze kawałki i czekać na całą płytę, bo wiem, że mainstream to miejsce dla Szymiego Szymsa, który już nie raz to udowadniał.

fot. facebook.com/SzymiSzyms

Zostaw komentarz

Udostępnij
Felieton,Hip Hop
Jerzyk Krzyżyk, którego nominował Tymek, opowiedział nam trochę o sobie!

Po tym jak Tymek opublikował wczoraj swoją gorącą szesnastkę, do wyzwania zaprosił kilka nieoczywistych nazwisk. Nominowani zostali Awich, Jerzyk Krzyżyk, duet Coals, Trill Pem i Mekal. Ten drugi na scenie jest od niedawna, ale ma już w dorobku trzy projekty. Najnowszy z nich, czyli epkę „Odpust”, wypuścił w zeszłym miesiącu.

Muzyka, którą tworzy, przesiąknięta jest miejscem, z którego pochodzi. To stepowe, zimne krajobrazy; elektroniczne, kwaśne. Czuć to bardzo dobrze w „Moczydle”, drugim albumie Jerzyka, po który musicie sięgnąć, jeśli chcecie poznać jego twórczość.

Inspiruje mnie wschodniopolski pejzaż i martyrologia, ale też mnóstwo innych rzeczy. Coldwave to muzyka polskiej metalowej prerii. Tam się wychowywałem, na przemian z Warshau. A jeśli chodzi o jakieś muzyczne przetarcie oczu – dobrze wszystkim znany pan z Houston [Travis Scott – przyp. red.] i jego kolega Mike Dean.

Zresztą „Days Before Dożynki” też sobie odpalcie. Wszystkie trzy projekty możecie sprawdzić na jego kanale YouTube i na streamingach.

Tymek Jerzyka poznał w styczniu. Raper przyszedł na jego wernisaż „Chyba źle poszliśmy” w Technice, a później odnalazł jego kawałki w sieci. Bo Krzyżyk poza muzyką zajmuje się również sztukami wizualnymi, najczęściej malarstwem, i jak mówi, wszystko jest u niego tożsame i wzajemnie do siebie nawiązuje.

Zapytaliśmy też o to, kto nagrał jego ulubioną tegoroczną szesnastkę. Odpowiedź: Wikary.

fot. Szymon Golendzinowski

Zostaw komentarz

Hip Hop,News
Tede chciał zarobić na #hot16challenge? Raper wyjaśnia, na co przeznaczy pieniądze z koszulek

Wczoraj po raz kolejny zostaliśmy zasypani jakościowymi szesnastkami. Wśród nich była jedna z najbardziej oczekiwanych w tej edycji. Mowa tu oczywiście o zwrotce Tede, którego szesnastka sprzed 6 lat nabiła już ponad 12 milionów wyświetleń na YouTube. Choć jego wczorajszy kawałek również stał na wysokim poziomie, to niestety nie jego poziom był głównym tematem dyskusji.

Internet zawrzał z powodu koszulek, które przy okazji premiery szesnastki Tede wrzucił na swój sklep. Motywem nawiązywały one do #hot16challenge2. Solar błyskawicznie zwrócił na nie uwagę i wytknął na Instagramie Tedemu, że nie ma wzmianki o tym, aby dochód z koszulek był przeznaczony na cele charytatywne. Dodał też propozycję rozwiązania tej sprawy. Na szefa NWJ spadła wielka fala hejtu, choć ten nie miał nawet jeszcze szansy się wytłumaczyć.

Na wyjaśnienie zdecydował się dopiero dziś rano, kiedy koszulki, które miały wisieć na sklepie tylko przez 16 godzin, nie były już w sprzedaży. Tede w obszernym Instastories wyznał, że cały dochód ze sprzedanych 250 koszulek zostanie przeznaczony na konkretne hospicjum dziecięce. O tym, dlaczego nie wesprze głównej zbiórki, nawijał w samej szesnastce. Wyjaśnił też, że czekał z tą informacją, by znać dokładną kwotę, którą będzie mógł przeznaczyć, ale nie podzielił się nią, bo jak sam stwierdził, chce pomóc, a nie pomóc tak, by inni widzieli, że pomaga.

Kwota wsparcia będzie jednak znana pewnym osobom, ponieważ Tede, w ramach odbicia piłeczki w stronę Solara, wyjawił, że zrobi jeden egzemplarz koszulki, na której będzie widniała przelana na hospicjum kwota i przekaże ją właśnie jednemu z tatusiów SBM Label.

Oczywiście, dalej pojawiać będą się głosy, że Tede wymyślił sobie to hospicjum już po fakcie i teraz chce wyjść z całej sytuacji z twarzą, ale to jedynie domysły, którymi nie powinniśmy zajmować sobie głów. Istotne jest to, że został wsparty inny, szczytny cel i ktoś otrzymał pomoc. To przecież o pomaganie i zwrotki chodzi w trwającej obecnie akcji, więc na nich się skupmy, odstawiając afery na bok.

fot. kadr z klipu „TEDE & SIR MICH – HI6CII / #HOT16CHALLENGE2 / DISCO NOIR”, YouTube.com/TEDEWIZJA

Zostaw komentarz