Felieton,Hip Hop

Czy afera to naprawdę najlepszy sposób na promocję płyty?

Michał Fitz -
https://www.instagram.com/bobertypie
https://www.instagram.com/bobertypie
Felieton,Hip Hop - - Dodane przez Michał Fitz

Czy afera to naprawdę najlepszy sposób na promocję płyty?

Wiadomo, jeśli twórczość jest jakościowa, to zawsze sama się obroni, ale żeby mogła to zrobić w szerszym gronie, po prostu trzeba ją wypromować. W obecnych czasach jest to jeszcze bardziej istotne ze względu na to, że jesteśmy wręcz zalewani ilością nowej muzyki, więc pojedyncze rzeczy łatwo mogą się w tym natłoku zgubić. Tylko czy naprawdę jedynym skutecznym sposobem na zwrócenie uwagi słuchacza na swój projekt jest związana z nim afera?

Nie będę oszukiwał, do napisania tego tekstu zainspirowali mnie Filipek i Bober, między którymi w ciągu ostatnich kilkunastu godzin „zawrzało” w social mediach. Cudzysłów jest w tym wypadku konieczny, bo zaczepki obydwu artystów, choć ostre, od razu dawały po sobie poznać, że są formą żartu. Wskazywały na to otwarcie wymieniane przez Filipka ekipy, do których według jego groźby miał dołączyć, jeśli Quebonafide nie wyrzuciłby Bobera z wytwórni. Mocno naprowadzający był też wpis tego drugiego, w którym elegancko sparafrazował bardzo popularny ostatnio w internecie tekst.

Filipek Ty ku*** je***a przestań mi QueQuality prześladować

Gepostet von Bober am Mittwoch, 2. September 2020

Fakt ustawienia tego konfliktu po przeczytaniu takich wpisów nie podlegał więc wątpliwości. Pozostawiał jednak pewne zażenowanie tym, że raperzy znowu muszą uciekać się do tak prymitywnych metod, by zwrócić na siebie uwagę i przy okazji przygotować fanów na nowy materiał. Takowy oczywiście ukazał się dziś. Mowa o „Płycie Dekady 2”, na której udzielają się obaj zamieszani w sprawę raperzy.

Bober, co ciekawe, nie pierwszy raz ucieka się do tego typu promocji. Gdy rok temu Popkiller ogłaszał Młode Wilki, raper z Bielska-Białej na swoim profilu jawnie skrytykował Mateusza Natali za dobór artystów do tamtej edycji tylko po to, by następnego dnia to właśnie jego zaprezentowano w tym projekcie. Żeby jednak była jasność, takie pomysły to nie tylko specjalność Bobera. Przecież kilka miesięcy temu, tuż przed wprowadzeniem się do Hashahaty, podobną aferkę rozkręciła ekipa Deysa. Wraz z Karianem atakowali się za pomocą social mediów, wręcz zarzucając sobie nawzajem psychiczne skrzywienia i niemalże okultyzm. Wszystko tylko po to, by ostatecznie zaprezentować nowy, ambitny projekt nagrywany wspólnie w jednym domu.

Przy okazji tego tekstu nie sposób też nie przypomnieć prawdopodobnie najbardziej cringe’owej promocji albumu w tym wieku, czyli ustawianej depresji Solara tuż przed wydaniem „Klubu 27”. Płyta okazała się naprawdę dobra muzycznie, czego po szefie SBM Label można było się spodziewać, ale trudno słuchać jej zupełnie obiektywnie, nie czując na końcu języka niesmaku związanego z jej marketingiem. Solar przecież sztucznie żalił się w social mediach na swój własny label i kolegów z branży, chociażby Quebonafide i Żabsona, rzucając fałszywe określenia.

Przy dzisiejszych możliwościach raperów oraz ich wytwórni, i nie mam tu na myśli tylko kwestii finansowych, artyści naprawdę są w stanie ciekawie wypromować swój nowy materiał. Oby takich akcji było z czasem coraz mniej, by dobra muzyka, którą wydają, mogła być oceniana tylko przez pryzmat niej samej, a nie dodatkowych czynników, które wprawiają nas w zażenowanie.

fot. instagram.com/bobertypie

Zostaw komentarz

Udostępnij
Hip Hop,News
Travis Scott pierwszą gwiazdą McDonald’s! Burger rapera już w tym miesiącu?

Przyznajcie się, kto z Was poszedłby do McDonald's, gdyby okazało się, że Wasz ulubiony raper ma własną kanapkę? Wszystko wskazuje na to, że już niedługo w Stanach Zjednoczonych będzie można zjeść posiłek zaprojektowany przez Travisa Scotta!

Hip Hop,News
Kolejny wspólny numer Kizo i Tymka! Czy tym razem znów odniesie sukces?
kizo

Tymek i Kizo już kilka razy ze sobą współpracowali, co zwykle kończyło się sukcesem liczbowym. Ich numer "Życie Jest Piękne" zbliża się do 22 milionów wyświetleń. Czy najnowsza kooperacja będzie kolejnym strzałem w dziesiątkę?