Hip Hop,News

KaeN coraz bliżej 100 milionów wyświetleń! Kto osiągnie ten wynik jako następny?

Jakub Purłan -
KaeN
KaeN
Hip Hop,News - - Dodane przez Jakub Purłan

KaeN coraz bliżej 100 milionów wyświetleń! Kto osiągnie ten wynik jako następny?

KaeN wkrótce dołączy do Tymka i GrubSona jako raper, którego numer przekroczył 100 milionów wyświetleń w serwisie YouTube. O kogo niedługo powiększy się to grono? Sprawdźmy!

Imponujący wynik

„Na szczycie” i „Język ciała” to jedyne utwory, które przekroczyły magiczną granicę. Lada chwila dołączy do nich „Zbyt Wiele” od KaeNa, gdzie gościnne udzielili się WdoWa i Cheeba. Nie można zaprzeczyć, że jest to naprawdę duże osiągnięcie, którym można się poszczycić. Patrząc na takie liczby, pomyślałem o tym, jak bardzo hip-hop się rozwinął i jaką zdobył popularność. Pamiętam, jakim wyzwaniem było przebicie bariery miliona wyświetleń. Wiadomo, że wpływ na obecne wyniki ma nie tylko lepsza jakość muzyki. Głównym powodem jest rozwój mediów społecznościowych i ich powszechność, dlatego z czasem zwiększała się granica liczby odtworzeń, która robiła wrażenie. Obecnie stanęło na 100 milionach, ale kto wie, kiedy to się zmieni. Numerowi „Zbyt Wiele” brakuje nieco ponad 500 tysięcy wyświetleń, aby dobić do setki.

Kto następny?

W lutym sprawdzałem, kto dołączy jeszcze w tym roku do GrubSona i Tymka. Trochę się pozmieniało przez ten czas, a wielu raperów jest już naprawdę blisko. Prawdopodobnie następny będzie Quebonafide z numerem „Half Dead” (~93 000 000), ale to się jeszcze okaże, bo ponad 90 milionów odtworzeń przekroczyły numery od K2 („1 moment” ft. Buka) i od tercetu Deemz/PlanBe/Bedoes (” Eldorado”). Paluch jest również jednym z raperów, który w tym roku może przebić magiczną granicę setki i to aż z dwoma numerami – „Szaman” i „Bez Strachu”. Oba kawałki mają podobny wynik, który oscyluje w okolicach 88 700 000 wyświetleń.

fot. facebook.com/kaenofficial/

Zostaw komentarz

Udostępnij
Hip Hop,News
WuWunio wystartował z własnym… piwem!

WuWunio jest nieaktywny muzycznie od dawna, ale za to rozwija się w twórczości internetowej. Niedawno poinformował o tym, że do sprzedaży trafi jego markowe piwo.

Piwo Niemdłe ma być dostępne w całej Polsce. Kto śledzi działalność Marcina w internecie, nie jest zaskoczony, że właśnie pod taką nazwą będzie występować chmielowy napój. Pierwsze partie można dostać w Zduńskiej Woli. Do sprzedaży trafiły trzy rodzaje trunku: klasyczne (lager), pszeniczne i ananasowe. Piwo powstało we współpracy z Browarem Staropolskim, także z pewnością nie jest to pierwszy lepszy projekt. A wręcz można spodziewać się pewnego poziomu pod względem jakości.

WuWunio to jeden z nielicznych raperów, który zakończył przygodę z muzyką, a zamiast tego zajął się tworzeniem filmów na YouTube. Na kanale „Pal Hajs TV” zgromadził ponad 216 tysięcy subskrypcji. Dodatkowo posiada niezwykle lojalne i zgrane grono odbiorców, które chętnie wspiera jego działalność. Bez nich nie powstałoby Piwo Niemdłe. To nie pierwszy przypadek, kiedy ktoś z branży hip-hopowej startuje z własną marką alkoholu. Swego czasu na rynku pojawiły się piwa od m.in. Alkopoligamii i Stoprocent. A jakiś czas temu pisaliśmy o Proceente, który ruszył z podcastami, których główną tematyką były napoje chmielowe.

fot. facebook.com/WuWunio

Zostaw komentarz

Felieton,Hip Hop
Policjanci z kolejnym rapowym manifestem. Czy znajdą swoją niszę?
NZNŻ feat. Tymo, PanQ, Darko - Niebieskie Ulice

Policjanci i ich służba to w sumie jeden z najczęściej przewijających się tematów w rapie. Nie jest to jednak powodów do dumy dla tych służb, bo w znacznej większości przypadków rapuje się o nich bardzo negatywnie. Policjanci starają się jednak zmienić ten sposób myślenia, niemalże wchodząc w paszcze lwa, bo rapując.

Dwa dni temu w ramach projektu o bardzo dźwięcznej i wymownej nazwie „RaPsy 997” ukazał się kawałek pt. „Niebieskie Ulice”. Jak piszą sami autorzy pod wrzuconym numerem: „Ideą stworzenia piosenki oraz teledysku było budowanie pozytywnego wizerunku Policji”. Policjanci w ten sposób chcą po prostu ocieplić wizerunek swojej służby, pokazując, że przede wszystkim wykonują wiele dobrego – dbają o bezpieczeństwo obywateli, a nie tylko „ścigają dobrych chłopaków za lolka”, jak to się zwykło uważać w hip-hopowej kulturze.

Warto zaznaczyć, że to nie pierwszy taki projekt przedsięwzięty przez polskie służby. W zeszłym roku wyszedł kawałek pt. „Dumny z bycia psem”, który miał niemalże identyczny wydźwięk. Co ciekawe, gościnnie znalazł się na nim NZNŻ, który jest czołową postacią „Niebieskich Ulic” oraz popularny youtuber, który zajmuje się tematyką policyjną, Sierżant Bagieta. Tamten numer odbił się dosyć szerokim echem, bo ma już w serwisie YouTube ponad 1,2 miliona wyświetleń. Trudno jednak nie odnieść wrażenia, że to w głównej mierze dzięki wyżej wspomnianemu Sierżantowi, który swoim poczuciem humoru i barwną liryką po prostu zrobił ten kawałek. Dodatkowo, wprawne oko zauważy, że numer zupełnie nieprzypadkowo, a wręcz na przekór, trwa dokładnie 4 minuty i 20 sekund, co też dodaje mu ciekawego smaczku.

Czy takimi numerami policjanci mają szansę na przełamanie stereotypu, przez jaki są postrzegani w kulturze? Szczerze wątpię, ponieważ ta wizja policji zakorzeniła się w hip-hopie już zbyt głęboko, a jej położenie regularnie umacniają takie wybryki, jak chociażby ostatnia sytuacja związana z Georgem Floydem. Śmiało można jednak powiedzieć, że policjanci są w stanie stworzyć sami dla siebie niszę w rapie, czego dowodem jest już bardzo imponujący wynik kawałka „Dumny z bycia psem”. Przecież panowie, którzy nagrali ten numer sami raczej nie nabili ponad bańki wyświetleń, więc ich koledzy musieli tego również słuchać i to często. Gdyby ludzie sprawdzali ten kawałek tylko w ramach ciekawostki, wyświetlenia nie przekroczyłyby granicy 100-200 tysięcy. Można się więc śmiało spodziewać kolejnych takich numerów. Czekacie na jakiś letni afrotrapik od Straży Przybrzeżnej?

fot. kadr z klipu „NZNŻ feat. Tymo, PanQ, Darko – Niebieskie Ulice”, YouTube.com/RaPsy997

Zostaw komentarz