
Aż trudno uwierzyć, jak szerokim echem odbiła się „Patointeligencja”. Po tym, jak każdy w jej temacie dorzucił swoje trzy grosze (my również), powstało sporo przeróbek, parodii, no i „dissów” – czy, jak kto woli, dissofollowupów? – jak choćby ten od Klarenza.
Jednak to jeszcze można było jakoś przewidzieć, ale tego, co zaraz zobaczycie, zupełnie się nie spodziewaliśmy – Free Now, czyli firma, która jako pierwsza stworzyła aplikację łączącą pasażerów z taksówkami, oraz fundacja Krzysztofa Hołowczyca „Kierowca Bezpieczny” właśnie ruszyły z kampanią społeczną, zachęcającą, przede wszystkim młode osoby, do zapinania pasów w samochodzie. Do utworu zostało zrealizowane także wideo, również nawiązujące do oryginalnego klipu.
Kierowcy Free Now spędzają wiele godzin w trasie z pasażerami na pokładzie i nierzadko są świadkami wypadków. Ich głos w kwestii promowania bezpiecznej jazdy w zapiętych pasach jest bardzo ważny i ma szansę dotrzeć do osób, które nie mają tego odruchu będąc w roli pasażera. Problem niezapinania pasów dotyczy zwłaszcza pasażerów jeżdżących taksówką na krótkich dystansach lub wracających z imprezy w większej grupie
Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający Free Now
Jak podane jest na stronie kampanii, podobno tylko 40% osób na tylnych siedzeniach zapina pasy w taksówkach, a one podwójnie zwiększają szanse na przeżycie w wypadku. Aby więc zachęcić ludzi do wyrobienia sobie tego nawyku, „PASOiNTELIGENCJA” zaproponowała akcję, dzięki której można zgarnąć kod na 10 złotych na kolejny przejazd. Wystarczy tylko zrobić zdjęcie, na którym widać jak jedziesz z zapięty i wrzucić je pod postem z „Pasointeligencją” albo zamieścić relację na Instagramie z Boomerangiem, kiedy to robisz. Nam się podoba!
A oprócz tego Matę możecie usłyszeć także przerzucając kanały w telewizji i zatrzymując się na TV Puls 2. Stacja w nowym roku wykorzystała „Hannę Montanę” w teaserze filmu (naturalnie o tym samym tytule), który, gdyby ktoś był zainteresowany, zostanie wyemitowany na kanale 5 stycznia.
Zostaje nam tylko szczerze pogratulować Macie. Wygląda na to, że ma szansę, nawiązując do linijki schaftera, mocno przyszlifować kulturę i tę hip-hopową przenieść bardziej do codzienności.
fot. kadr z klipu „Pasointeligencja”, youtube.com/FREE NOW